Mød Torben: Ny kunderådgiver er klar med svar om fjernvarme i Tårnby og Dragør
Snart kan du møde Torben Stærgaard i dit lokalområde. I sin rolle som kunderådgiver hos Tårnby Forsyning og Dragør Fjernvarme vil han cykle rundt i både Tårnby og Dragør kommuner for at besvare spørgsmål om den omfattende udrulning af fjernvarme
Hvor grøn er fjernvarmen egentlig? Hvor meget plads kræver det i mit bryggers? Og hvad kommer det til at koste?
Overvejer du at koble dig til fjernvarmen? Og kan du genkende nogle af ovenstående spørgsmål? Så hold øje med Torben.
I den kommende tid vil Tårnby Forsyning og Dragør Fjernvarmes nye kunderådgiver nemlig være at finde i dit lokalområde, hvor han er klar til en rådgivende snak om fjernvarme.
Den direkte dialog
Torben Stærgaard bor privat i Dragør og er egentlig gået på pension. Men muligheden for at give sit bidrag til den grønne omstilling gør, at han gerne vil bruge noget af sin tid på at udbrede kendskabet til fjernvarme.
”Jeg har stadig lidt for meget energi til kun at være derhjemme, og jeg vil derfor gerne gøre mit til at udbrede kendskabet til en varmeforsyning, der kan mindske vores afhængighed af fossile brændstoffer og CO2-beslastende energikilder,” fortæller Torben Stærgaard.
I sin rolle som kunderådgiver indgår han som en del af den generelle kommunikationsindsats omkring udbygningen af fjernvarmenettet i Tårnby og Dragør.
”For den enkelte boligejer er det et stort skridt at skulle skifte sin varmeforsyning, og spørgsmålene er helt berettiget mange, når man venter på fjernvarme. Vi vil gerne imødekomme tvivlen, og derfor kommunikerer vi på mange forskellige kanaler i håb om at kunne svare på spørgsmål og aflive eventuelle myter,” forklarer David Schmidt, der er kunde- og kommunikationschef i Tårnby Forsyning.
”Torben spiller i den forbindelse en væsentlig rolle, fordi man her får mulighed for at få den direkte dialog og en lidt mere individuel snak,” tilføjer David Schmidt.
Synlig i dit lokalmiljø
Som kunderådgiver er det Torbens opgave at være til rådighed på udvalgte steder, hvor de lokale borgere kan komme i kontakt med ham. Det kan for eksempel være ved supermarkeder, ved sundhedscentre og på villavejene i de områder, hvor udbygningen snart skal i gang.
Det handler kort sagt om, at han vil være synlig og til stede lokalt, så borgere kan få svar på deres eventuelle spørgsmål.
”Min opgave er ikke at skubbe folk i den ene eller den anden retning i forhold til, om de ønsker fjernvarme eller ej. Men der er utrolig mange aspekter i fjernvarmen, og det kan være svært at beskrive alle pointer på kort plads. Gennem dialogen har vi mulighed for at få flere nuancer med i snakken, og jeg vil gerne bidrage til, at folk træffer deres valg om fjernvarme på et oplyst grundlag,” siger Torben Stærgaard og tilføjer:
”Jeg lover ikke, at jeg kan svare på alt. Men jeg har forberedt mig og brugt min første tid på at opbygge min viden om fjernvarme generelt og ikke mindst detaljerne i den kommende store udbygning af fjernvarmenettet i Tårnby og Dragør kommuner. Og så har jeg heldigvis en række gode kolleger bag mig, som jeg altid kan trække på.”
Torben Stærgaard er klar til at trille ud på de første villaveje i området nord for motorvejen i Tårnby, hvor den første reelle etape af fjernvarmeudbygningen snart begynder.
Husk at du også altid kan finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål i vores FAQ: